Черкащина долучилася до проекту по розвитку інклюзивної освіти

Без імені6 лютого 2018 року дружина Президента відвідала Черкаську область із робочим візитом. Марина Порошенко та голова Черкаської ОДА Юрій Ткаченко підписали Меморандум про співпрацю, у рамках якого область долучилася до національного проекту Благодійного Фонду Порошенка «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації» і стала десятим регіоном України, в якому він реалізується.

Переглянути статтю за посиланням

 

 

 

 

 

Казка “Соловейко з одним крилом” про дітей з особливими потребами

У Тернополі за авторською казкою «Соловейко з одним крилом» (автор лікар-психотерапевт зі Львова О. Романчук) учнем 6 класу Тернопільської обласної школи мистецтв О.Венгриновичем, який навчається за інклюзивною формою, створено мультфільм з однойменною назвою.

10(186)

Стаття “Досвід реалізації інклюзивної освіти в країнах Європи”

Колупаєва А.А. Досвід реалізації інклюзивної освіти в країнах Європи /Колупаєва А.А. Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітні навчальні заклади: Монографія.- К.: Педагогічна думка, 2007 р. – 458 с.

Переглянути статтю за посиланням

 

 

 

 

Без імені

Можливості для «особливої» дитини на Рівненщині: розповідь однієї мами

Без імені

Асистент учителя в інклюзивному класі: навчально-методичний посібник / Н. М. Дятленко, Н. З. Софій., О. В. Мартинчук, Ю. М. Найда, під заг. ред. М. Ф. Войцехівського. – К.: ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. — 172 с.

У навчально-методичному посібнику представлена навчальна програма курсу«Професійна діяльність асистента вчителя в інклюзивному класі» та навчально-методичний супровід її реалізації.

Перейти за посиланням для завантаження

 

Без імені

Тепер незрячі і слабозорі дітки зможуть дивитись мультфільм «Лис Микита»

Перший український багатосерійний мультиплікаційний фільм, знятий після здобуття Україною незалежності, зможуть переглядати незрячі і слобозорі діти. Команда львів’ян за фінансової підтримки управління соціального захисту Львівської міської ради адаптували 26-серійний мультфільм «Лис Микита»

 Переглянути запис за посиланням

Без імені

 Переглянути запис за посиланням

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Без імені

Створення інклюзивного освітнього середовища

У Запорізькій області стартував пілотний для України проект зі створення інклюзивного освітнього середовища
З 1 вересня 11 шкіл Запорізької області стали першими учасниками практичного пілотного науково-педагогічного експерименту з розвитку інклюзивного освітнього середовища. Ініціатором проекту виступила Голова Благодійного Фонду Порошенка, Дружина Президента України Марина Порошенко. Відповідний Наказ Міносвіти № 836 було підписано 15 липня 2016 року Міністром освіти і науки України Лілією Гриневич.

Перейти за посиланням для завантаження

 

Без імені1Науково – практична конференція
К участию в работе конференции приглашаются педагогические и
социальные работники, ученые, руководители ведомств и министерств,
политики и общественные деятели, студенты, молодежные организации,
волонтеры, правозащитники.

Перейти за посиланням для завантаження

 

 

Без іменіПосібник “Інклюзивна освіта”
Авторы пособия выражают надежду, что предлагаемая читате-
лям книга позволит осмыслить теоретические и практические ас-
пекты инклюзивного образования и будет важным и необходимым
инструментом для непрерывного образования и самосовершенство-
вания не только студентов, магистрантов и аспирантов, но и прак-
тикующих специалистов, реализующих практику инклюзивного
образования.

Перейти за посиланням для завантаження

 

 

 

Без імені3

Індивідуальна програма розвитку
У методичних матеріалах представлено відповіді на ключові запитання, які найчастіше ставлять педагоги, фахівці й батьки при складанні та реалізації індивідуальної програми розвитку, описано різні види команд, які надають підтримку дітям з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього простору.

Перейти за посиланням для завантаження

 

 

Без імені7

Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі

Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі: навчально-наочний посіб. / Укладач – Скрипник Т., – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 56 с.

У посібнику представлено технології психолого-педагогічного супроводу, які базуються на міжнародних стандартах і практичній діяльності авторів у навчальних закладах України; розкрито зміст конкретних кроків для організації успішного освітнього процесу для дітей з аутизмом.

Перейти за посиланням для завантаження

 

 

 

Без імені6

Права людини: знати, щоб захищати. Що треба знати про захист прав дітей з інвалідністю

Права людини: знати, щоб захищати. Що треба знати про захист прав дітей з інвалідністю: методичний посібник / Під заг. ред.Софій Н. З., – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 52 с.

Методичний посібник «Права людини: знати, щоб захищати. Що треба знати про захист прав дітей з інвалідністю» містить загальну інформацію про права людини, інформацію про два основні міжнародні документи, ратифіковані Україною – Конвенцію ООН про права дитини та Конвенцію ООН про права інвалідів, а також інформацію про можливі шляхи використання цих документів в обстоюванні прав дітей з особливими освітніми потребами.

Перейти за посиланням для завантаження

 

 

 

Без імені5

Спільне викладання в інклюзивному класі

Спільне викладання в інклюзивному класі: метод. матеріали. /Укладач – Софій Н. З., – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 70 с.

Запропоновані методичні матеріали – це конкретні практичні поради та рекомендації вчителям про спільне викладання в інклюзивному класі: з чого варто починати, як розподілити обов’язки зі своїм партнером, як спільно працювати над розробкою індивідуальної програми розвитку дитини, як проводити моніторинг прогресу дітей, як вибудовувати взаємини з батьками та ін. Подаються різні варіанти спільного викладання, їх переваги та недоліки; особливий акцент робиться на необхідності розвитку соціальних навичок у школярів, вихованні дружніх взаємин і позитивної «Я-концепції», наповненні навчальної атмосфери радістю та добрим настроєм.

Матеріали адресовано педагогам, керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, викладачам системи вищої педагогічної освіти.

Перейти за посиланням для завантаження

 

Без імені4

Міжнародні документи зі сфери інклюзивної освіти
У методичному посібнику представлено опис основних міжнародних документів, які є підґрунтям розвитку інклюзивної освіти.
Матеріали адресовано батькам, педагогам, учням закладів освіти, пересічним громадянам, усім тим, хто опікується питаннями освіти дітей з особливими потребами.

Перейти за посиланням для завантаження

 

 

Без імені2

Інклюзивний ресурсний центр: досвід проекту

Інклюзивний ресурсний центр: досвід проекту / Під заг. ред. Софій Н. З., – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 76 с.

У посібнику «Інклюзивний ресурсний центр: досвід проекту» представлено досвід діяльності інклюзивних ресурсних центрів, створених за підтримки проекту «Інклюзивна освіта: крок за кроком». Читачі познайомляться з міжнародним та українським досвідом підтримки інклюзивного навчання шляхом розвитку надання інформаційних, консультативних, навчальних, навігаційних та інших послуг інклюзивними ресурсними центрами (ІРЦ) міст Києва, Вінниці, Черкас і Рівне.

Перейти за посиланням для завантаження

 

Без імені1

Посібник «Ляльки з особистими історіями (ляльки – персони): методика соціального та психологічного розвитку дитини»
Методичний посібник для педагогів і тренерів «Ляльки з особистими історіями (ляльки – персони): методика соціального та психологічного розвитку дитини» покликаний надихати педагогів та озброювати їх необхідними навичками, аби з допомогою ляльок долати стереотипи й упередження, які лежать в основі стигматизації, виключення та дискримінації. Методика, що ґрунтується на застосуванні ляльок-персон, добре узгоджується з Базовим компонентом дошкільної освіти та сприяє його реалізації. Описується досвід використання методики дошкільними навчальними закладами – учасниками

Перейти за посиланням для завантаження

 

 

КНИЖКА

У посібнику наводиться стислий опис практичного проведення ранкової зустрічі, її користі для дітей, результатів останніх досліджень важливості соціального розвитку, шляхів ознайомлення дітей ібатьків з кожним компонентом проведення практики ранкових зустрічей. Більшість розділів закінчується коротким параграфом, де йдеться про відповідальність керівників, педагогів, дітей і батьків запрактичне втілення представленої теми.

Перейти за посиланням для завантаження

 

 

 

 

Вийшло вththt світи видання матеріалів парламентських слухань  на тему: «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення», які відбулися 4 червня 2014 р. У Верховній Раді України.

Видання містить офіційні документи, стенограми доповідей та виступів, тексти невиголошених виступів учасників слухань, а також інформаційно-аналітичні та довідкові матеріали з зазначеного питання.

Матеріали збірки адресовані  науковцям і освітянам, працівникам державного управління, політикам, представникам інтелектуальних кіл та  громадянського суспільства.

Завантажити

 

 

7c8d1bfa81bc6d005de3efee246908c0

Індекс інклюзії: розвиток навчання та участі в життєдіяльності шкіл: посіб./ [Тоні Бут]; пер. з англ. – К.: ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 190.

Посібник «Індекс інклюзії: розвиток навчання та участі в життєдіяльності шкіл» – третє видання, призначене допомогти визначити вплив впровадження інклюзивних цінностей на всі аспекти шкільного життя та взаємодію шкіл із місцевими громадами.У посібнику описані чіткі та практичні стратегії використання Індексу для здійснення заходів із планування діяльності навчальних закладів на основі результатів самооцінювання їх роботи відповідно до запропонованої структури планування, індикаторів і запитань.Адресовано вчителям, керівникам загальноосвітніх навчальних закладів, методичним, науково-педагогічним та науковим працівникам, слухачам курсів підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів освіти, студентам вищих і середніх педагогічних навчальних закладів, науковцям та іншим фахівцям, зацікавленим у впровадженні інклюзивної освіти.

Завантажити

 

30a3db50f7adfaa923f4867f0dbf3cd2Софій Н. З., Кавун Ю. М., Рибачук Ю. А. Як досягти змін. Обстоювання інтересів дітей та громадської діяльності. Посібник для батьків. — К.: ВФ “Крок за кроком”. 2004. — 68 с.

Посібник адресовано батькам та іншим особам, аби розвинути їхні навички, необхідні для ефективної самоорганізації і обстоювання прав та інтересів своїх дітей у школах, де вони навчаються; у своїх громадах у міру того, як у них розвивається переконання і відчуття відповідальності під час реалізації своїх демократичних громадянських прав. Книжка містить основну інформацію про теорію та практику адвокатства, інформацію про інклюзивні загальноосвітні заклади та громадські організації, їхні рекомендації усім, хто займається захистом прав дітей з особливими потребами на якісну освіту; інформацію про міжнародні ресурси у галузі інклюзивної освіти. Посібник пропонує батькам та іншим зацікавленим громадянам конкретні ідеї, стратегії та етапи діяльності, які допо­магають перетворити свої сподівання та мрії на реальність. Крім того, книга містить реальні життєві приклади обстоювання інтересів та інформацію про організації в Україні і за кордоном, що займаються обстоюванням прав дітей з особливими потребами на інклюзивну освіту.

Завантажити

74ffd7e17bc7a6fc6890f067e65b86bcДіти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка (за ред. В. І. Бондаря, В. В. Засенка). Посібник для вчителів початкових класів. — К.: — 2004. — 152 с.
У методичному посібнику представлено варіант змісту освіти (на рівні Державного стандарту спеціальної освіти) та вимоги до загальноосвітньої підготовки учнів з особливими потребами, що перебувають в умовах загальноосвітнього навчального закладу (початкова школа). Наведено також критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими потребами. Посібник адресовано, перш за все, педагогом загальноосвітніх навчальних закладів, у класах (групах) яких є діти з особливими потребами, батькам таких дітей, а також студентам педагогічних ВНЗ, всім, хто переймається проблемами навчання і виховання осіб з порушеннями психофізичного розвитку.

Завантажити

 

 

bafb7c83f9ae84b3cb666a99c1d71663Створення ресурсних центрів. Посібник для батьків дітей з особливими потребами. – Всеукраїнський фонд «Крок за кроком». К.: ФО-П Придатченко П.М., 2007. – 216 с.

Посібник створено для педагогів загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють із дітьми з особливими потребами та їхніми батьками. Такі заклади не лише забезпечують одне з основних прав кожної дитини – право на освіту, а і стають захисниками прав та інтересів дітей з особливими освітніми потребами, а також їхніх батьків, розвиваючи модель інклюзивної освіти та надаючи необхідну підтримку самим батькам. Такі заклади стають дійсними агентами змін у місцевих громадах, об’єднуючи зусилля та ресурси державних і громадських організацій.
Посібник призначено для керівників загальноосвітніх навчальних закладів і недержавних організацій, які працюють у сфері захисту прав дітей з особливими освітніми потребами. Посібник також може використовуватися батьками, викладачами вищих  педагогічних навчальних закладів, студентами, представниками державних органів місцевого управління. Іншими зацікавленими особами.

Завантажити

dfe65581242ad79f29ac9a49063afb2dІнклюзивна освіта: стан і перспективи розвитку в Україні: Науково-методичний збірник до Всеукраїнської науково-практичної конференції в рамках реалізації проекту «Створення ресурсних центрів для батьків дітей з особливими освітніми потребами» за підтримки програми ІВРР — ТАСІS Європейської комісії / ВФ «Крок за кроком». — К.: ФО-П Придатченко П. М., 2007. — 180 с.

Посібник створено за матеріалами науково-практичної конференції «Інклюзивна освіта: стан і перспективи розвитку в Україні». Посібник містить теоретичні основи та практичний досвід реалізації інклюзивного підходу в освіті дітей з особливими освітніми потребами.
Значна увага відводиться корекційно-розвивальному навчанню та забезпеченню спеціальних потреб в умовах інклюзивної освіти; шляхам встановлення партнерських стосунків між школою, сім’єю та громадою; успішним практикам реалізації інклюзивного підходу.
Матеріали посібника можуть бути використані керівниками, педагогами загальноосвітніх навчальних закладів, батьками дітей з особливими освітніми потребами, батьками інших дітей, а також представниками державних та недержавних організацій.

Завантажити

123Інклюзивна школа: особливості організації та управління: Навчально-методичний посібник/ Кол. авторів: Колупаєва А.А., Софій Н.З., Найда Ю.М. та ін. За заг. ред. Даніленко Л.І., – К.: 2007. – 128 с.

Навчально-методичний посібник висвітлює особливості організації та управління інклюзивною школою, відомості щодо становлення міжнародної та вітчизняної моделі інклюзивної освіти, зарубіжний досвід та практичні поради стосовно адаптації та модифікації навчального середовища, налагодження співпраці між школою і батьками, школою і фахівцями для забезпечення потреб дітей з особливостями психофізичного розвитку. Вперше подано рекомендації щодо адаптації та модифікації навчального середовища на рівні школи, застосування практики відстоювання інтересів дітей на інклюзивну освіту керівниками загальноосвітніх закладів.
Адресовано керівникам загальноосвітніх закладів, методичним, науково-педагогічним та науковим працівникам, слухачам курсів підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів освіти, представникам батьківських та інших громадських організацій.

Завантажити

124

Посібник “Індивідуальне оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі: навч. курс та наук.-метод. посіб.” / Т.В.Сак. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2011. – 168 с. – (Серія «Інклюзивна освіта»).

Завантажити

 

125

Таранченко О.М., Найда Ю.М. «Диференційоване викладання в інклюзивному навчальному закладі»: навчальний курс та методичний посібник / за загальною редакцією Колупаєвої А.А. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 124 с.

Завантажити

 

 

 

 

 

 

 

127

 

Колупаєва А.А., Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 192 с.

 

Завантажити