Понад 3 тисяч маленьких черкащан здобувають освіту в інтернатних закладах

За результатами моніторингового дослідження функціонування системи інтернатних закладів та закладів соціального захисту дітей, у середньому в Україні кожні 3 дні 250 дітей влаштовуються до закладів інституційного догляду, а кожна 35 дитина в Україні – вихованець інтернатного закладу певного типу. Тож питання здобуття освіти категорійними дітьми обговорили на засіданні колегії управління освіти і науки облдержадміністрації, що відбулося 2 березня. Інформує управління освіти і науки Черкаської ОДА.

Відкриваючи захід, начальник управління освіти і науки облдержадміністрації Валерій Данилевський відзначив актуальність та незворотність процесу упровадження інклюзивної освіти. Водночас закликав присутніх долучатися до міжнародної співпраці, зокрема, до обміну досвідом упровадження означеної форми навчання, участі у грантових проектах задля вирішення питання фінансування.

Так, за інформацією обласного інформаційно-аналітичного центру, станом на початок року в області проживає 208 085 дітей, серед яких з вадами психо-фізичного розвитку нараховується 28 741 дитина. В органах управління освіти обліковується 4 353 дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі 2 217 дітей-інвалідів.

На Черкащині функціонує обласна та 26 районних і міських психолого-медико-педагогічних консультацій. Торік консультанти ПМПК області виявили та обстежили 5 838 дітей означеної категорії, з яких вперше – 3 430 малих черкащан.

Для забезпечення права дітей з особливими потребами на якісну освіту в області функціонує два санаторні ДНЗ для дітей з латентною туберкульозною інфекцією, 8 закладів компенсуючого та 31 комбінованого типу. У закладах виховуються, проходять реабілітацію та корекцію фізичного розвитку 2 103 дітей. Позашкільну освіту здобувають 944 дитини з інвалідністю. На базі ДНЗ спеціального типу працюють консультативні пункти для батьків, які виховують дітей з порушеннями мовлення, опорно-рухового апарату, розумового розвитку, зору.

Заступник начальника відділу дошкільної, загальної середньої освіти та виховної роботи управління освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Шевченко, зауважила, що на Черкащині функціонує 22 інтернатні навчальні заклади, які надають якісні освітні послуги понад 3,2 тис. дітям різних категорій. Серед них 4 санаторні школи-інтернати для дітей, хворих на неспецифічні захворювання органів дихання, травлення, серцево-судинної системи та для дітей, хворих на сколіоз, 10 спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів для дітей, які потребують корекції розумового, фізичного та психічного розвитку, 3 навчально-реабілітаційні центри для дітей із складними вадами розвитку. Всього у цих закладах якісну освіту та реабілітацію забезпечено 1 075 дітям означеної категорії, з них 334 – діти з інвалідністю.

Також Тетяна Шевченко повідомила про зміни в системі освіти. Так, 19 лютого депутати обласної ради прийняли рішення про реорганізацію Чигиринської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату Черкаської обласної ради у навчально-реабілітаційний центр. Тож з вересня заклад буде працювати у новому статусі.

Варто відзначити, що з 2013 року Черкащина бере участь у реалізації проекту “Інклюзивна освіта: крок за кроком”, який ініційовано Всеукраїнським Фондом “Крок за кроком”, і реалізується за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку USAID серед шести областей України.

У результаті реалізації проекту на базі Черкаської ОПМПК у 2015 році відкрито Інклюзивний ресурсний центр (ІРЦ). В ньому зосереджено необхідні ресурси, обладнання, літературу для роботи з дітьми означеної категорії, створено базу даних ресурсів, послуг і закладів з інклюзивним навчанням.

Проведено роботу щодо пристосування навчальних закладів до потреб дітей-інвалідів, які пересуваються на візках. Із 1 101 приміщення навчальних закладів області у 853 (77%) обладнано пандуси.

Джерело –    Жіночий консорціум України  

Необхідність інклюзивної освіти на Черкащині

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *